Főzési tippek



    Sajtos spárga:



    Lehet, hogy most valaki legyint, de ez a felfedezés nekem a megváltást jelenti.
    Sose tudhatja az ember, mikor esik külső sérülés a bőrén... és ezzel a tudattal élni eddig (!) nem volt egy Disneyland.

    Szóval ha nincs is gyógyszer erre a keloidos hegre, mi magunk lehetünk a gyógyír a bajra.
    És még mellékhatásokkal sem kell számolnunk, ha tartjuk a fehérjementes diétát.


    Nehéz elfogadni és  nehéz a környezetünknek kezelni a változást, pláne ha olyan családból származunk, ahol egyenesen istenkáromlásnak számít a hús megtagadása.
    De bevállalható 1-2 hónapra.

    Habár a blog lényegi kérdése meg lett válaszolva, akár be is zárhatnám a kaput úgymond "Lehet oszolni! Leírtam mire kell vigyázni és mindenki úgy tartja be, ahogy akarja."

    Aztán az elmúlt két napban jöttek az ötletek, milyen sütni-főzni valókat is lehetne alkotni, hogy pozitív élmény maradjon ez az időszak és ne kínszenvedés.
    Utána is jártam, miket lehet fogyasztani  a keloidos hegek mellőzése végett.

    Íme az első receptem a No-Keloid diétához:
    10 szál spárga

    5-8 dkg füstölt Karaván sajt vagy feta sajt (friss sajtok nem ártanak sebgyógyuláskor - ilyen a mozzarella is, de kerüljük a hosszan-érlelteket)
    1 ek kacsazsír

    1 szál póréhagyma
    só, bors, fokhagyma és egy kis cayenne bors

    A póréhagymát vékonyra szeleteljük és egyszerre pároljuk meg kacsazsíron a spárgával. Én hosszában félbe szoktam vágni a spárgát, így hamarabb megpuhul.
    Pici vizet adjunk mindig hozzá, hogy ne égjen le.
    Jöhet egy kis só, bors, fokhagyma és egy pici cayenne bors teszi igazán pikánssá.
    Miközben párolódik kockázzuk fel a füstölt sajtot.
    Ha már puha a spárga és nincs víz alatta, akkor lehet is szervírozni.

    Friss balzsamecetes, olíva bogyóval tuningolt salátával szoktam beverni rajta a sajt kockákkal... úgy az igazi :)


    Jó ízű gyógyulást mindenkinek!